قدرت نرم 23

ساخت وبلاگ

ادامه مطلب

و با تدوین روشها و سیاستهای بجا توانستند امریکا را

در نقش ناجی جهان به مردم معرفی کنند و این مسئله

بقدری عادی و بدیهی شدکه هیچ کشوری حتی شوروی

کمونیستی که مرام مخالف روش امریکائی داشت به

میزان و عمق جنایت امریکا اشاره ایی نکردند.

بعداز جنگ، اهریمن فیلمها، آلمانیها و ژاپنی ها شدند

و ناجی های امریکایی یگانها و واحد های نظامی خود

و کشورهای دوست و هم پیمان خود رااز خطرات نجات

می دادندو همیشه شکست با آلمانی ها بود و مرد

ناجی امریکائی در پایان ماموریت خود با فروتنی زیاد

برای انجام ماموریت سخت آینده آماده بود

بعد از فرو کش کردن مسایل جنگ جهانی دوم و

اقناع سردمداران امریکائی از فیلمهای جنگی امریکا

با آلمان، نقش اهریمن به موجودات ناشناخته و

فضائی و عجیب و غریب و حشرات غول پیکر داد ودر

این فیلمهای مرعوب کننده و وحشتناک هم یک و یا

چندنفر امریکائی متخصص و معمولی و شجاع یا شهر

ویا کشور و دربسیاری از موارد جهان را نجات می دادند

و به موازات اینگونه فیلمها گوشه کنار ژاپنی ها و

چینی ها در نقش اهریمن قرارمی گرفتند و البته

گوشه چشمی هم به فرهنگ فنون قوی ورزشهای

چینی وجود داشت و سینمای هالیود توانست با

جذب بروس لی و تعدادی از هنرپیشه گان رزمی

کار زرد پوست بازار پر رونقی از این فیلمها ایجاد

کند. و بعد از کهنه شدن این اهریمنان نوبت

اهریمنان افغانستان و بعد عراق و ایران شد و همه

داستانهای تکراری با تغییر جزئیات اندک و تعویض

هنر پیشه ها و به روز رسانی بعضی تکنو لژی ها

همچنان امریکا حافظ و ناجی جهان باقی مانده و

چشم و گوش جهان به جنایات واقعی و عجیب امریکا

در افغانستان و عراق و اخیرا ایران بسته مانده

و تا زمان تغییر بینش مردم ،که امریکا جنایتکار ترین

نظام جهان است. زمان بسیاری مانده و فکر نمی کنم

اصولا بشود چنین بینش مردم جهان را عوض کرد و

این تاثیر جادوئی پرده نقره ائی سینما بوده و هست.

قدرت نرمی که بیش از صد سال است امریکا ایجاد

کرده و با هر ثانیه از فیلمهایش آنرا تقویت میکندو ما

حداقل در مدت حکومت ج.ا چهل سال است که با

ظهور و بروز قدرت نرم فرهنگی بومی  در کشورمان

از هر راه ممکن مقابله کرده ایم. با مثله کردن فیلم

نامه ها و سانسور صحنه ها و سفارشی کردن

فیلمها(که البته تمام دنیا انجام می دهند)و بایکوت

هنرپیشه ها و کارگردانها و بخصوص با ضعف فراوان

در زمینه تشخیص موقعیتهای درست و سازنده

و ناتوانی در ترسیم و انتخاب مسیر شکوفایی و البته

با تراکم افراد غرضمنددر این رسانه و در هم پاشیدگی

مدیریت و عدم تمرکز سیاست گزاری تهیه و تولید فیلم

و بخصوص ایمان سست کارگردانها و تهیه کنندگان و

ضعف هنر پیشه گان در ارائه نقش خود .مجموعا قدرت

نرم این رسانه در ایران را ،تا نزدیک صفر کاهش داده و

در این صورت بکلی باور مردم از سینما و فیلم و سریال

ایرانی قطع شده و این فاجعه بقدری عمیق است که

سریالهای ترکی و سایر سریالهای آبکی توانسته اند

اوقات فراغت ملت ایران را پر کنند

و در حقیقت ما با ندانم کاری و اتخاذ فقط یک روش

برخورد با مشکلات، هر روز بیشتر قدرت نرم این رسانه 

جادوئی را از دست داده ایم. و وضعیت کرونائی هم در

حال شلیک آخرین گلوله به پیکر این قدرت نرم موثر است

ادامه دارد

+ نوشته شده در سه شنبه دوازدهم اسفند ۱۳۹۹ ساعت 12:27 توسط سید محسن موسوی  | 
من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 28 اسفند 1399 ساعت: 2:53