کابوس پایدار15

ساخت وبلاگ

ادامه مطلب

محدود بودن تفکر در دایره انفرادی و در نظر گرفتن منافع و مضار فردی، یک عامل مشخص

در فرهنگ کشاورزی هست که در این دوران همچنان قوی و قابل لمس ادامه دارد.به چند

نمونه آن اشاره می کنم--فردی به یک اداره ویا سازمانی مراجعه می کند و خواستار انجام

کاری می شود مسئول مربوطه حالا به هر دلیلی اعلام می کند که انجام این کار ممکن

نیست.مراجعه کننده با لحن مخصوصی و عموما راضی به پرداخت رشوه از مسئول

می خواهدکه یک کاریش بکند.بکار بردن همین جمله یه کارش بکن نشان می دهد.

که چقدر منافع شخصی برای افراد مهم است و برای او قانون و مقررات و از این قبیل

مسائل اهمیتی ندارد.او طالب پیشرفت کار خود است. بدون توجه به این که فرضاقانون

ذیربط تا چه میزان نیروی انسانی و هزینه را مصرف کرده تا تصویب شود.البته در بعضی

مواقع مسئول سازمان هم که با این جمله زیاد برخورد کرده، به این نتیجه رسیده که

می تواند در برابر دریافت مبالغی، بالاخره اجرا نکردن قانون و عمل بر خلاف مقررات را به

شکلی انجام دهد. که زیاد مشخص نشود.زیان این منفعت طلبی و تفکرانفرادی از حساب

و کتاب خارج است. و به قیمت عقب ماندن و باز ماندن یک جامعه از قانون مندشدن

تمام می شود.وجود هر قانونی در هر زمینه بسیار خوب است و از بی قانونی بهتر است .

اما مصیبت بزرگتر این است که بخاطر منافع شخصی قوانین موجود در برابر مقداری پول،

و یا حتی مقام اجرا نشوند.حالا عبور از چراغ قرمز و توی صف زدن حتی در نانوائی محله

که حق اهالی و همسایگان را نادیده می گیرندبجای خود.با توجه به کثرت این گونه

بر خوردها و عجول بودن مردم، در باره به نتیجه رسیدن کار خود. قانون گزاران واقعا با

مشکلات عدیده ایی مواجه هستند. و در زمان بررسی و تصویب قوانین مورد نیاز بجای

تفکر در باره اجرای بهتر و آسانترمفاد قانون، سعی و تلاش فراوان می کنند تا قانونی

تصویب کنند .که در مرحله اول راه ارتشاء و قانون شکنی راببندد و در عین حال زود بازده

هم باشد .ناگفته مشخص است که چنین قانونی با چه مشکلات و معضلاتی مواجه

خواهد شد. و از این رو هست. که در فرهنگ کشاورزی هیچ عمل قانون گزار ان و هیچ

قانونی به رهائی و آزادی و آسودگی ملت، منجر نشده است.قانون شکنی و

(یه کاریش بکن)

(تادامنه بهشت و دوزخ هم رسیده و کشیشان مسیحی بهشت را هم می فروختند

و روحانیت ما و مداحان هم بهشت را با دو قطره اشک معامله می کنند. و بجای دادن

تذکرات اخلاقی و ارائه راه حل های قانونی و تشویق به احترام به قوانین آسمانی و زمینی

.با تقلید از مسیحیان، امام حسین(ع)را ناجی گناهکاران بشریت معرفی کرده .و گریه بر

ایشان را پاک کننده گناهان می دانند .غافل از این که این یک تفکر ناشی از فرهنگ

کشاورزی قدیمی مسیحیت است.آیا کسی می تواند مکانیزم بخشایش گناهان و

اندازه گناهان قابل بخشش و غیر قابل بخشش را به ما بگوید.من تصمیم به

مشخص کردن گوشه های فرهنگ کشاورزی دارم و ذکر اتفاقات این زمانه در زمینه

معرفی این فرهنگ عقب مانده است و هیچ انتقادی به وضعیت امروز ندارم.فقط فرهنگ

کشاورزی را معرفی کردم

ادامه دارد

من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 90 تاريخ : شنبه 20 اسفند 1401 ساعت: 18:46