کابوس پایدار 10

ساخت وبلاگ

ادامه مطلب

همانطوری که در مطلب قبل عرض کردم افراد فرهنگ کشاورزی سخت انکار کننده هستند . به موازات این انکار

هر فرد ازاین که مورد انکار دیگران قرار بگیرد وحشت دارد و این فرایند مردم را وادار می کند که از افراد به ظاهر

صلاحیت دار وبزرگ وکسانی که انکار آنها مشکل است. و یا حداقل فعلا کسی آنها را بطور معمول، انکار نکرده

تقلید کنند.لذا تقلیدیک هنجارمورد قبول فرهنگ کشاورزی هست(البته من به تقلید از بعد مذهبی کاری ندارم)

حالا ببینیم چه کسانی در فرهنگ کشاورزی کمتر هدف انکار هستند.بیشترین و انبوه ترین افراد که تقریبا از انکار

مصونیت دارند. قشرروحانیت است.این قشر توانسته در صف اول انکار کنندگان قرار بگیرد. و بطور دائم سالهاست

که از زمین و زمان انتقاد کرده و ایراد گرفته اندو در جهت اثبات نظر خود جملاتی را به زبان عربی بلغور کرده و نظریه

خود را به معصومین و افراد غیر قابل انکار متصل می کنند.در بیش از پنجاه سال قبل تعداد انسانهای باسواد خیلی

کم بودند و به هرباسوادی ملا میگفتند و ملایان با استفاده از مفاد کتابهای عجیب و غریب و راست و دروغ مطالبی

را به شنودگان خود القا می کردند که بالاترین هدفش مقدس کردن موارد دلخواه ایشان بود.مثلا یکی از مواردی

که مورد تقدس روحانیت قرار گرفته و تا میزان بالائی هم مقبولیت اجتماعی پیدا کرد موضوع لباس روحانیت بود.

ایشان شایع کرده اند که لباس ایشان لباس پیامبر (ص) است. حالا برای این که پوچی این ادعا را ثابت کنم به

مفاد زیرعنایت بفرمائید.

تا قبل از ظهور کت و شلوار و تقریبا اجبار مردم به استفاده از این شکل لباس، مردم ایران لباسی شبیه همین لباس

روحانیون داشتند. که بعد ها توسط انگلیس با کمی تغییر به شکل لباس فعلی روحانیت در آمد. اما طبق اطلاعاتی که

از وضعیت اقتصادی و سایر موارد مربوط به مکه میدانم در آن زمان در شهر مکه پارچه و فراورده های معمولی پوشاک

بشدت دچار کمبود بود و مردم می توانستند به اندازه ستر عورت پارچه داشته باشند .حتی زنان پوششی برای بالا

تنه خودنداشتند و فقط تکه پارچه ایی در جلوی خود می بستند.حالا چطور پیامبر می توانسته این اندازه پارچه برای

لباس خودداشته باشد ؟لطفا به اندازه پارچه های مصرفی یک دست لباس روحانی توجه بفرمائید.این مقدار حداقل ها

هست..طول عمامه حدود شش متر از پارچه حریر ململ-عبا شش متر از فاستونی مخصوص--قبا 5 متر از پارچه

های پشمی و پنبه ایی خالص--پیراهن بلند 4 متر پارچه تترون و یا هر بافت پنبه ایی--شلوار یک و نیم متر از پارچه پنبه

ایی شورت و زیر پیراهن و لباس های گرم را نادیده می گیریم--جمع پارچه استفاده شده خاص لباس روحانیت میشود

شانزده متر و نیم.واقعا در آن شرایط مکه و بخصوص گرمای شهر چرا پیامبر باید از اینهمه پارچه استفاده کند؟ من شخصا

یک عکس از جوانی پیامبر دیده ام که با توجه به مشخصات نقلی ایشان توسط یک نقاش ترسیم شده.در آن تصویر پیامبر

یک پیراهن نسبتا بلند سفید و ساده که یقه مناسبی هم ندارد به تن کرده است.لطفا در مورد سایر مقدس سازی های

این قشر بیشتر و عمیق تر تفکر بفرمائید..البته بنظر میرسد که با توجه به عملکرد حکومتی ایشان، کل موارد مربوطه حل

شده است.ولی نظر من این نیست عرض می کنم هر چه اطلاعات ما در باره این قشر زیاد باشد بالاخره این اطلاعات

جای استفاده و کاربرد خود را پیدا خواهند کرد.در پایان این مبحث نکته جالبی را عرض می کنم تا همین صد سال پیش

کفن دزدی یک رسم و کار معمولی بود زیرا لباس مردم از کرباس بود یعنی همان جنس کفن مردگان . داستانهای

زیادی در مورد کفن دزدی وجود دارد حالا با کمی تفکر می توانیم سئوال کنیم که حدود هفده متر پارچه برای یک

دست لباس چه عکس العملی می توانسته داشته باشد؟

آگاهی مانند یک شمع روشن در باد است.مراقب شعله خود باشید.تا زمانی که مردم به باور نور رسیدند

شمع تو هم بکار آید.وجهان همیشه این نور را بخاطر آورد

ادامه دارد

من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 95 تاريخ : شنبه 13 اسفند 1401 ساعت: 4:15