ریشه درد 35

ساخت وبلاگ

ادامه مطلب

گفتار 9

از میدیوشم تا پتیه شهیم در ماه شهریور در روز(ایران)هفتاد و پنج روز است

آن کس......در این جهان هزار مادیان با کره به مردان پاکدین(.....)بخشیده باشد در جهان دیگر مزدی بزرگ از آن اوست

گفتار 10

از پتیه شهیم تا ایاسرم در ماه مهر در روز انیران سی روز است آنکس.......در این جهان هزار ماده شتر با بچه شتر به مردان پاکدین بخشیده باشد....

گفتار11

از ایا سرم تا میدیارم در ماه دی در روز(بهرام)هشتاد روز است آنکس......در این جهان هزار سر از هر رمه که باشد به مردان...... در جهان دیگر...

گفتار 12

از میدیارم تا همسپتمدم در روز هیشتوایشت گات هفتاد و پنج روز است آن کس......در این جهان هر آن خشک و تری را که در آن بزرگی و خوبی وزیبائی است به مردان.....

و هر شخصی که کارهای بالا را انجام ندهد به بی بهره ماندن از آئین اهورائی محکوم است

سخنان بالا نمایانگر دو موضوع خاص و چشمگیر هستند اول پرداخت هر چه که افراد دارند به روحانیون آن هم در تعداد زیاد که این موضوع انسان را بیاد سهم امام در مذهب شیعه می اندازد.بازهم خوب است آخوندها خمس و یا یک پنجم از دارایی سالیانه اشخاص را می طلبند در آئین زرتشتی روحانیون خواستار تمام مال و منال و همه چیز مردم بودند

مطلب دوم اغراق و غلو در موضوع هست.کدام ثروتمند و حشم داری می توانسته بیش از هزار عدد از گاو و شتر و مادیان خود را به روحانیون زرتشتی ببخشد.پس دو ریشه درد در همین سخنان هویدا شد .یکی مالکیت تام و تمام اموال و حتی بدهکار بودن و مقروض شدن مردم به روحانیت زمانه-- زیرا قطعا کسی در طول هشتاد روز نمی توانسته هزار شتر و بچه شتر را به روحانیون بدهد.پس مردم مالک هیچ چیزی در حقیقت نبودند.

مسئله اغراق و غلو در امور که از عادات باستانی ایرانی و بسیار هم-- ریشه دار است در مراحل بعدی خواهد آمد.اما در حال حاضر به موضوع باج دادن به مردان خدا و واگذاری ثروت به ایشان می پردازم.در جای جای اوستا و سایر متون مذهبی پرداخت همه و یا قسمتی از دارائی به روحانیون توصیه شده است.حالا در اوستا این موضوع خیلی اغراق آمیز بوده و شامل تمام ثروت و حتی چندین برابر بیشتر هم شده است- تا این جای مطلب موضوع خاصی در ذهن شما جرقه نزده است؟—بله اصل ولایت مطلقه که در این سال ها در ایران رواج پیداکرده ریشه در این موارد اوستائی دارد زیرا در اسلام بغیر از ذکات آن هم در موارد محدود و خاصی اشاره به مالکیت تمام زندگی حتی زن و فرزند به روحانیت نشده است.طبق اصل ولایت است که هیچ کس مانند گفته اوستا مالک هیچ چیز خود نیست و حتی همیشه بدهکار هم هست.

موضوع مهم و قابل ملاحظه و تامل فراوان نکته ایی هست که الان بعرض می رسانم.طبق مفاد سخنان اوستا و همچنین موارد مربوط به ولایت مطلقه هیچ

من کی ام...
ما را در سایت من کی ام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : atelon4d بازدید : 9 تاريخ : پنجشنبه 14 تير 1403 ساعت: 21:22